Blog

Laatste blog berichten

Mental Health
José Borger

Top 5 Sportvitamines

Vitamines zijn voor iedere sporter van belang. Of je nu topsporter bent of niet. De top 5 van sportvitamines en mineralen. 1. Vitamine D Vitamine D is van belang voor de spieren. Deze vitamine zit vooral in vette vis en die wordt aangemaakt uit zonlicht. Uit onderzoek blijkt dat sporters juist in de zomer hun beste sportprestatie neerzetten. Dan is het vitamine D-gehalte in het lichaam namelijk het hoogst. Extra vitamine D kan de prestaties verbeteren bij sporters met een tekort. En het innemen van voldoende vitamine D kan het risico op botbreuken verminderen. 2.Magnesium Een veelgehoorde klacht bij sporters is kramp in

Lees verder »
Gezondheid
José Borger

Magnesium bij stress, depressie en angst

Magnesium Magnesium wordt meer verbruikt in stressvolle periodes, waardoor deze voorraad afneemt. Als je een langdurig tekort hebt aan magnesium, kunnen zowel lichamelijke als psychische klachten ontstaan. Naast onrust, hoofdpijn en migraine hebben de klachten met name betrekking tot stress, kramp in je spieren, je energie en weerstand. Een magnesiumtekort maakt je ook gevoeliger voor stress. Het tekort aan magnesium wordt zo alleen maar groter en leidt dus tot meer stress. Het is een vicieuze cirkel geworden. Bij angst, depressie, stress- en burn-out klachten heeft je lichaam meer magnesium nodig. Het mineraal Magnesium speelt een rol bij de energieproductie.Natuurlijke magnesiumbronnen

Lees verder »
Afvallen en dieet
José Borger

Verleidingen

Hieronder een aantal tips voor diegenen die nu thuis zitten en moeite hebben met verleidingen. Zet verleidingen naar een andere plek bv in een andere kast (waar je het minst tegenkomt) Haal de verleiding niet in huis. Hoe meer je in huis hebt hoe groter de verleiding om iets te nemen. Zijn er verleidingen in huis (waar je te veel van eet) geef deze dan weg. Ga iets doen! Met andere woorden leid jezelf af. Door iets te gaan doen wordt de verleiding om te gaan snoepen minder groot. Vouw de was op, bel iemand of laat de hond uit.

Lees verder »
Lifestyle
José Borger

Boost je immuunsysteem

Boost je immuunsysteem Boost je immuunsysteem Hoe sterker je immuunsysteem is, hoe kleiner de kans dat je ziek wordt.Stress, slaapgebrek en een ongezond eetpatroon kunnen allemaal bijdragenaan een verlaagde weerstand.Hieronder een aantal tips hoe je je immuunsysteem kan versterken. Citrus vruchtenVitamine C versterk het immuunsysteem.Enkele populaire citrusvruchten zijn: grapefruit, sinaasappels, madarijnen, limoenen en citroenen. YoghurtYoghurt is een natuurlijke probiotica. Dit zorgt voor de goede bacteriën in je darmen. Uit onderzoek is naar voren gekomen dat als je jezelf te goed doet aan probiotica, je 33% minder kans hebt op ziektes. WatermeloenEen hydraterende, verfrissende, rijpe watermeloen beval veel antioxidanten. Glutathion (een

Lees verder »
Afvallen en dieet
José Borger

Maaltijdvervangers

Snel en blijvend resultaat?
Maaltijdvervangers zijn, de naam zegt het al, producten waarmee je je maaltijden kunt vervangen. Het is zeker waar dat je met maaltijdvervangers snel af kunt vallen – en dat is een probleem. Hoe leuk snelle resultaten ook zijn, gezond zijn ze zeker niet! Als je te snel afvalt , schiet je lichaam daar aardig van in de stress. Daardoor ga je bijvoorbeeld meer spierweefsel afbreken en vertraagt je stofwisseling enorm.

Lees verder »

Contactformulier

Vragen? Je bent bij ons altijd welkom! Bel 0529 - 48 43 75

Telefonisch zijn we tijdens onderstaande openingstijden bereikbaar. Via Email kun je ons 24/7 bereiken! 

  • Maandag: 08:30 - 12:00 & 13:00 - 22:00
  • Dinsdag - Donderdag: 08:30 - 22:00
  • Vrijdag: 08:30 - 21:00
  • Zaterdag: 08:30 - 12:00

    Zondag: 09:00 - 12:00

Helios sport & performance

  • Burg. Backxlaan 175
  • 7711 AD Nieuwleusen
  • Tel: 0529 - 48 43 75
  • Mail: helios@heliosnieuwleusen.nl
  • www.heliosnieuwleusen.nl