Burg. Backxlaan 175, 7711 AD Nieuwleusen 0529 - 48 43 75 helios@heliosnieuwleusen.nl

Veelgestelde vragen

Onderstaand vind je een antwoord op de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je ons uiteraard altijd contacteren via email of telefoon.

Zodra je bij ons lid bent geworden, ontvang je via e-mail een uitnodiging van ons om je account te activeren.

In deze mail staat een link om je account te activeren.

Zodra je op de activatielink hebt geklikt, vul je je emailadres in waarop je de uitnodiging via email hebt ontvangen, en vul je zelf een wachtwoord in.

Vervolgens hebben we nog een paar algemene gegevens van jou nodig om de activatie te voltooien. 

De activatie van je Helios account is nu voltooid.

Vanaf nu kun jij via https://helios.virtuagym.com/ inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord om je aan te melden voor de fitness, de groepslessen en/of de function zone.

Om het boeken van een fitness uur of een les nog makkelijker voor jou te maken, kun je de mobiele app van Helios downloaden via de Google Play store (Android) of de App store (Apple). Zo kun je te allen tijde een fitness uur of een les boeken waar je ook bent. 

Indien je niet weet hoe je de app op jouw telefoon moet installeren, dan kun je altijd 1 van de instructeurs bij Helios vragen. Zij helpen jou graag verder met de installatie van de app op jouw mobiele telefoon.

Om een groepsles of een functionzone les voor jezelf te boeken, ga je via je internet browser naar https://helios.virtuagym.com/

Vervolgens vul je jouw gebruikersnaam en wachtwoord en klik je op “Login”

Nu ben je ingelogd in het Helios portal

Vervolgens ga je links naar “Rooster”

Rechtsboven kun je vervolgens wisselen tussen een overzicht van de lessen voor:

- Groepslessen/Function zone
- Spinning
- Fitness

Tevens kun je tussen de weken wisselen door op “volgende” of “vorige” te klikken

Als je nu een les voor jezelf wilt reserveren, klik je de gewenste les aan.

Je krijgt nu een nieuw scherm met alle informatie te zien. Je ziet onderstaande informatie:

- De datum van de les en het tijdstip
- Hoeveel deelnemers er al zijn
- Wie de instructeur is
- Eventuele opmerkingen om rekening mee te houden

Daarnaast kun je er ook voor kiezen om deze les op dit tijdstip herhaaldelijk te boeken. Dit betekent dat jij je inschrijft voor alle mogelijke vervolglessen op deze specifieke weekdag en het specifieke tijdstip.

Vervolgens klik je op de knop “Reserveer nu” en heb je de les geboekt.

Indien je onverhoopt niet deel kunt nemen aan de les of lessen die je hebt geboekt, dan vragen wij je vriendelijk om je op tijd hiervoor af te melden zodat anderen de mogelijkheid hebben om de les te boeken.

Je kunt je afmelden voor een geboekte les door weer via je mobiele app je af te melden of via jouw internet browser naar https://helios.virtuagym.com/ te gaan en in te loggen. 

Nu ben je weer ingelogd in het Helios portal

Vervolgens ga je links naar “Rooster”.

Rechtsboven kun je vervolgens wisselen tussen een overzicht van de lessen voor:

- Groepslessen/Function zone
- Spinning
- Fitness

Tevens kun je tussen de weken wisselen door op “volgende” of “vorige” te klikken.

De lessen die jij hebt geboekt zijn groen gemarkeerd

Om de les te annuleren klik je de les aan en krijg je weer een nieuw scherm te zien met de informatie over de les.

Om je vervolgens af te melden voor de les, geef je eerst een reden op en daarna klik je op “Annuleer reservering” en is de les geannuleerd.

Je kunt een nieuwe ledenpas aanschaffen aan de balie. De kosten hiervan zijn € 5,00.

De voorwaarden van een actie en/of speciale aanbieding kun je altijd opvragen bij Helios aan de balie of via onze klantenservice.

Uiteraard is dat geen probleem. Bij Helios is iedereen welkom. Van jong tot oud, van beginner tot gevorderde sporter. Indien je net begint met sporten dan ben jij bij Helios ook verzekerd van goede en professionele begeleiding. Heb je vragen? Dan helpen wij je graag verder! Liever een op maat gemaakt beginnersschema? Ook dat is geen probleem. Vraag gerust een medewerker bij Helios om je hierbij verder te helpen.

Ben jij jonger dan 18 jaar, dan hebben wij goedkeuring nodig van een ouder of voogd. Vanaf 12 jaar mag je zelfstandig bij ons komen sporten.

Ben je tussen de 12 jaar en 18 jaar oud, dan mag je zelfstandig bij ons komen sporten, mits je toestemming hebt van een ouder of voogd.

Ja, dat kan. Tussentijds verhogen of aanpassen van het abonnement is altijd mogelijk. De nieuwe startdatum zal dan het begin van de eerstvolgende contributieperiode zijn. Kom langs bij Helios om de mogelijkheden te bespreken.

Ja, dat kan. Echter alleen als je een maandabonnement hebt. Bij een jaarabonnement is dit niet mogelijk.

Ja, na afloop van het jaarabonnement wordt het abonnement automatisch verlengt. De opzegtermijn zal dan per maand zijn.

Zodra je lid wordt bij Helios betaal je éénmalig € 30,- inschrijfgeld.

De incasso vindt meestal rond de 27ste van elke maand plaats.

Als wij het geld bij jou niet konden incasseren, dan ontvang je van ons een mail met de vermelding van het openstaande bedrag en om welke periode het gaat.

Ja, je kunt bij Helios gratis gebruik maken van de douches.

Dat kan zeker. Bij ons kun je gratis koffie, thee of iets anders lekkers uit de automaat halen. Op de grote tafel staat tevens een bus waarin op zijn tijd een vrijwillige bijdrage gedeponeerd kan worden.

Ja dat kan zeker! Vraag 1 van onze medewerkers naar de eiwitshakes en zij helpen jou graag verder.

Ja, bij Helios kun je gratis gebruik maken van de kluisjes.

Ja, je kunt bij Helios altijd een gratis proefles volgen om te kijken of een bepaalde les iets voor jou is. Je kunt je dan aanmelden voor de gratis proefdag via onze website.

Als je lid wilt worden bij Helios dan kun jij je online inschrijven via onze website via de knop "Schrijf je in". Langskomen mag uiteraard ook. Dan vullen wij samen met jou het online inschrijfformulier in.

Jazeker! Je kunt je hiervoor melden bij de balie en 1 van onze medewerkers zal jou door het gebouw leiden. Zo krijg je gelijk een goede indruk van de sfeer. 

Helios is geopend op de volgende dagen en tijden:

- Maandag tot en met donderdag: 08:30 tot 22:00

- Donderdag 55+ fitness: 13:00 tot 14:30

- Vrijdag: 08:30 tot 21:00

- Zaterdag: 08:30 tot 12:00

- Zondag: 09:00 tot 12:00

Als jij een klacht wilt indienen, dan kun je via het contactformulier op de website jouw klacht doorgeven. Tevens is het mogelijk om jouw klacht via de mail (helios@heliosnieuwleusen.nl) of via de telefoon (0529 - 48 43 75) aan ons door te geven. Wij zullen er dan alles aan doen om jouw klacht met zorg te behandelen en jou te voorzien van een spoedig antwoord/spoedige reactie en afhandeling van de klacht.

Het opzeggen van het abonnement kan per mail via helios@heliosnieuwleusen.nl

De opzegtermijn voor maandabonnementen bedraagt 1 maand. Voor de jaarabonnementen geldt, dat je bij het aangaan van een jaarabonnement de eerste 12 maanden aan het abonnement vast zit. Na deze 12 maanden kun je het jaarabonnement ook per maand opzeggen.