Veelgestelde vragen

Activeren van je Helios account

Stap 1. Activeer je account

Zodra je bij ons lid bent geworden, ontvang je via e-mail een uitnodiging van ons om je account te activeren.

Je klikt op de link in de email


Vervolgens vul je je emailadres in waarop je de uitnodiging via email hebt ontvangen en vul je zelf een wachtwoord in.

Je vinkt het vakje met “Ik ben geen robot/I’m not a robot” aan en klikt op de knop “Account aanmaken”


We hebben nog een paar algemene gegevens van jou nodig om de activatie te voltooien. Als je alle gegevens hebt ingevuld, klik je op “Voltooi je registratie”


Tenslotte krijg je nu nog de optie om op social media te delen dat je je bij ons hebt ingeschreven. Dat is uiteraard helemaal niet verplicht en je kunt deze stap ook overslaan door op “Deze stap overslaan” te klikken.


De activatie van je Helios account is nu voltooid.

Vanaf nu kun jij via https://helios.virtuagym.com/ inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord om je aan te melden voor de fitness, de groepslessen en/of de function zone.

In de volgende stap leggen we uit hoe je dat kunt doen.


Stap 2. Het boeken van een fitness uur of een les via de computer

Om de fitness, een groepsles of een functionzone les voor jezelf te boeken, ga je via je internet browser naar https://helios.virtuagym.com/

Vervolgens vul je jouw gebruikersnaam en wachtwoord en klik je op “Login”


Nu ben je ingelogd in het Helios portal

Vervolgens ga je links naar “Rooster”


Rechtsboven kun je vervolgens wisselen tussen een overzicht van de lessen voor:

– Groepslessen/Function zone
– Spinning
– Fitness

Tevens kun je tussen de weken wisselen door op “volgende” of “vorige” te klikken

Als je nu een les voor jezelf wilt reserveren, klik je de gewenste les aan.


Je krijgt nu een nieuw scherm met alle informatie te zien. Je ziet

– De datum van de les en het tijdstip
– Hoeveel deelnemers er al zijn
– Wie de instructeur is
– Eventuele opmerkingen om rekening mee te houden

Daarnaast kun je er ook voor kiezen om deze les op dit tijdstip herhaaldelijk te boeken. Dit betekent dat jij je inschrijft voor alle mogelijke vervolglessen op deze specifieke weekdag en het specifieke tijdstip.

Vervolgens klik je op de knop “Reserveer nu” en heb je de les geboekt.


BELANGRIJK! Afmelden voor een les

Indien je onverhoopt niet deel kunt nemen aan de les of lessen die je hebt geboekt, dan vragen wij je vriendelijk om je op tijd hiervoor af te melden zodat anderen de mogelijkheid hebben om de les te boeken.

Je kunt je afmelden voor een geboekte les door weer via je internet browser naar https://helios.virtuagym.com/ te gaan en in te loggen. Als je het wachtwoord niet meer weet dan kun je op “Forgot your password?” klikken om een nieuw wachtwoord aan te vragen.


Nu ben je weer ingelogd in het Helios portal

Vervolgens ga je links naar “Rooster”


Rechtsboven kun je vervolgens wisselen tussen een overzicht van de lessen voor:

– Groepslessen/Function zone
– Spinning
– Fitness

Tevens kun je tussen de weken wisselen door op “volgende” of “vorige” te klikken.

De lessen die jij hebt geboekt zijn groen gemarkeerd


Om de les te annuleren klik je de les aan en krijg je weer een nieuw scherm te zien met de informatie over de les.

Om je vervolgens af te melden voor de les, geef je eerst een reden op en daarna klik je op “Annuleer reservering” en is de les geannuleerd.

Stap 3. Installeer de virtuagym app

Om het boeken van een fitness uur of een les nog makkelijker voor jou te maken, kun je de mobiele app van Helios downloaden via de Google Play store (Android) of de App store (Apple). Zo kun je te allen tijde een fitness uur of een les boeken waar je ook bent. 

Indien je niet weet hoe je de app op jouw telefoon moet installeren, dan kun je altijd 1 van de instructeurs bij Helios vragen. Zij helpen jou graag verder met de installatie van de app op jouw mobiele telefoon.

Ik ben mijn ledepas kwijt, wat nu?
Je kunt een nieuwe ledenpas aanschaffen aan de balie. De kosten hiervan zijn € 5,00.

Waar vind ik de voorwaarden van een aanbieding en/of actie?
De voorwaarden van een actie en/of speciale aanbieding kun je altijd opvragen bij Helios aan de balie of via onze klantenservice.

Ik heb nog nooit gesport in een sportschool. Is dat een probleem?
Uiteraard is dat geen probleem. Bij Helios is iedereen welkom. Van jong tot oud, van beginner tot gevorderde sporter. 

Vanaf welke leeftijd kan ik een abonnement afsluiten?
Ben jij jonger dan 18 jaar, dan hebben wij goedkeuring nodig van een ouder of voogd. Vanaf 12 jaar mag je zelfstandig bij ons komen sporten.

Vanaf welke leeftijd kan ik sporten bij Helios?
Ben je tussen de 12 jaar en 18 jaar oud, dan mag je zelfstandig bij ons komen sporten, mits je toestemming hebt van een ouder of voogd.

Kan ik mijn abonnement ook aanpassen/upgraden?
Ja, dat kan. Tussentijds verhogen van het abonnement is altijd mogelijk. De nieuwe startdatum zal dan het begin van de eerstvolgende contributieperiode zijn. Kom langs bij Helios om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik mijn abonnement ook downgraden?
Ja, dat kan. Echter alleen als je een maandabonnement hebt. Bij een jaarabonnement is dit niet mogelijk.

Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?
Ja, na afloop van het jaarabonnement wordt het abonnement automatisch verlengt. De opzegtermijn zal dan per maand zijn.

Berekent Helios inschrijfgeld en zo ja, hoeveel?
Zodra je lid wordt bij Helios betaal je éénmalig € 30,- inschrijfgeld.

Wanneer incasseert Helios het abonnement?
De incasso vindt meestal rond de 27ste van elke maand plaats.

Ik heb een openstaand bedrag, over welke periode gaat dit?
Als wij het geld bij jou niet konden incasseren, dan ontvang je van ons een mail met de vermelding van het openstaande bedrag en om welke periode het gaat.

Kan ik bij Helios douchen?
Ja, je kunt bij Helios gratis gebruik maken van de douches.

Kan ik bij Helios ook wat drinken?
Dat kan zeker. Bij ons kun je gratis koffie, thee of iets anders lekkers uit de automaat halen. Op de grote tafel staat tevens een bus waarin op zijn tijd een vrijwillige bijdrage gedeponeerd kan worden.

Zijn er kluisjes aanwezig bij Helios?
Ja, bij Helios kun je gratis gebruik maken van de kluisjes.

Kan ik bij Helios een proefles volgen?
Ja, je kunt bij Helios altijd een gratis proefles volgen om te kijken of een bepaalde les iets voor jou is. Indien je een gratis proefles zou willen volgen, dan kun je een mailtje sturen naar helios@heliosnieuwleusen.nl

Ik wil graag lid worden bij Helios. Hoe doe ik dat?
Als je lid wilt worden bij Helios dan kun je het beste bij ons langs komen. Na de inschrijving kun je daarna tevens gelijk beginnen met sporten. Neem daarom jouw sportkleding, handdoek en bidon mee! 

Kan ik ook een rondleiding krijgen?
Jazeker! Je kunt je hiervoor melden bij de balie en 1 van onze medewerkers zal jou door het gebouw leiden. Zo krijg je gelijk een goede indruk van de sfeer. 

Wat zijn de openingstijden van Helios?
Helios is geopend op de volgende dagen en tijden:

– Maandag: 08:30 – 12:00 & 13:00 – 22:00
– Dinsdag t/m Donderdag: 08:30 – 22:00
– Vrijdag: 08:30 – 21:00
– Zaterdag: 08:30 – 12:00
– Zondag: 09:00 – 12:00

BTW verhoging
Helios heeft de huidige abonnementen aangepast aan de BTW verhoging en/of inflatie stijging. Voor de huidige leden betekent dat een prijsstijging op het huidige abonnement door de BTW verhoging. Doordat deze prijsstijging direct voortvloeit vanuit een wet, kan deze prijsstijging onmiddellijk worden doorgevoerd ongeacht de hoogte. Dit geeft dan ook geen recht op ontbinding van het abonnement. Dit is ook terug te vinden in de algemene voorwaarden.

Wat moet ik doen als ik een klacht wil indienen?
Als jij een klacht wilt indienen, dan kun je via het contactformulier op de website jouw klacht doorgeven. Tevens is het mogelijk om jouw klacht via de mail (helios@heliosnieuwleusen.nl) of via de telefoon (0529 – 48 43 75) aan ons door te geven. Wij zullen er dan alles aan doen om jouw klacht met zorg te behandelen en jou te voorzien van een spoedig antwoord/spoedige reactie en afhandeling van de klacht.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Het opzeggen van het abonnement kan per mail via helios@heliosnieuwleusen.nl of door dit bij ons aan de balie door te geven. De opzegtermijn voor maandabonnementen bedraag 1 maand. Voor de jaarabonnementen geldt, dat je bij het aangaan van een jaarabonnement de eerste 12 maanden aan het abonnement vast zit. na deze 12 maanden kun je het jaarabonnement ook per maand opzeggen.

Contactformulier

Vragen? Je bent bij ons altijd welkom! Bel 0529 - 48 43 75

Telefonisch zijn we tijdens onderstaande openingstijden bereikbaar. Via Email kun je ons 24/7 bereiken! 

  • Maandag: 08:30 - 12:00 & 13:00 - 22:00
  • Dinsdag - Donderdag: 08:30 - 22:00
  • Vrijdag: 08:30 - 21:00
  • Zaterdag: 08:30 - 12:00

    Zondag: 09:00 - 12:00

Helios sport & performance

  • Burg. Backxlaan 175
  • 7711 AD Nieuwleusen
  • Tel: 0529 - 48 43 75
  • Mail: helios@heliosnieuwleusen.nl
  • www.heliosnieuwleusen.nl